Consumentenbond
-
Uitspraak in woekerpoliszaak Nationale-Nederlanden is breekijzer voor andere procedures
Nationale-Nederlanden (NN) heeft zijn klanten onvoldoende geïnformeerd over de kosten en de risico’s bij de verkoop van beleggingsverzekeringen. Dit oordeelde het gerechtshof in Den Haag in een zaak van de Vereniging Woekerpolis.nl tegen NN. De uitspraak is een doorbraak in het slepende woekerpolisdossier. En een breekijzer voor andere woekerpolisprocedures die de Consumentenbond voert.
-
Bezorging Consumentengids vertraagd
De bezorging van de nieuwste editie van de Consumentengids is vertraagd in de regio Amsterdam. Dit heeft PostNL laten weten. PostNL verwacht dat de gids op donderdag 28 september of vrijdag 29 september bezorgd wordt.
-
Woekerprijzen voor Action-, Lidl- en IKEA-producten op Amazon.nl en Bol.com
Goedkope huismerkproducten van Action, Lidl en IKEA staan op Amazon.nl en Bol.com voor woekerprijzen. Aanbieders vragen daar een veelvoud van de oorspronkelijke prijs. Soms gaan prijzen meer dan 5 keer over de kop. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
-
Consumentenbond waarschuwt voor praktijken Fletcher
Fletcher blijft consumenten misleiden. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond en 3 recente uitspraken van de Reclame Code Commissie (RCC). De hotelvouchers zijn te kort geldig, het aanbod is veel beperkter dan beloofd en Fletcher verstopt verplichte kosten. De Consumentenbond stapt naar de rechter over de beperkte geldigheid.
-
Miljoenenboete voor TikTok is goed nieuws voor massaschadezaak
De boete van €345 miljoen die de Ierse privacy toezichthouder (DPC) aan TikTok heeft opgelegd, is goed nieuws voor consumenten. Dat vinden de Consumentenbond en de Stichting Take Back Your Privacy. De Stichting voert, gesteund door de Consumentenbond, een massaschadezaak tegen TikTok. Het bedrijf schendt de privacy van ruim 1,5 miljoen Nederlandse kinderen.